Band: Mynjun
Titel: Recending Strenghts
Antal låtar: 3
Recensent: Peter Gustavsson

Hemsida: ???

Beklagar om någon av er i MYNJUN hunnit gå i pension i väntan på recensionen, men här kommer den i alla fall till slut.

Det är ett par år sedan debutdemon "Commencement" dök upp i undertecknads stereo. Älskade demon helt och hållet för dess mångsidighet. Idag är jag lite kluven till samma mångsidighet när den dyker upp på nya "Recending Strenghts". Å ena sidan är jag förälskad i tvära kast och en känsla av att aldrig riktigt kunna greppa de tre spåren. Å andra sidan känner jag mig konstigt tom när skivan stängs av. Jag känner mig lite som ett offer. Det gick så fort och jag minns inte riktigt vad som hände.
Många lyssnare, liksom jag är fast i enklare styckesindelning som vers-brygga-refräng. Något att referera till när skivan är slut och du kan hänvisa till just enskilda partier.
Känner mig något berövad på just detta. Jag minns ingenting när demon är slut.

"Lives Without Ends" inleder manglandet och det är hög fart redan från början. Hög fart, bra sväng och bra melodier. Samma med "Beneath the I" som för mig får anses som skivans absoluta höjdpunkt där melodierna är så snyggt melankoliskt invävda i materialet att det är omöjligt att slita sig loss. Och sedan då avslutande "Knowing What Is to be". Tre finfina låtar, men faktum kvarstår, jag känner mig berövad och oförstående. Som en liten bit av minnet glidit bort och retfullt gäckar mig någonstans där inne. Känner mig inte värdig. Upplys mig MYNJUN! Visa vad jag missat!