Therapy? - One Cure Fits All (3)

Band: Therapy?
Titel: One Cure Fits All
Bolag: Spitfire
Betyg: 3/10

För er ynglingar som precis kommit in i matchen kan jag informera om att THERAPY? rönte stora framgångar i mitten av 90-talet och spelades flitigt både på MTV och i viss mån även på internationell radio. Med hitsinglar som bland annat "Trigger Inside" och "Screamager" i bakfickan är bandet återigen redo att ta över världen. Eller?

"One Cure Fits All" är bandets nionde platta i raden vilket hörs, irländarna har nämligen inte en enda bra idé att erbjuda oss på den här skivan. Bolaget Playground försöker inbilla oss om att THERAPY? fortfarande är ett hungrigt gäng som betyder något i rockscenen, tyvärr ger inte den här plattan några som helst bevis på det. Man menar att bandet idag lirar "en unik mix av punk, rock och ren groove". Kanske stämde det för tio år sedan, men "One Cure Fits All" innehåller ungefär lika mycket punk som en valfri BLINK 182-platta, dvs ingen alls.

Trots producenten Pedro Ferrieras gedigna kunskaper och meriter (såsom THE DARKNESS dunderhit-platta "Permission to Land") så är det här en förbannat tråkig och tunn produktion som lämnar på tok för mycket att önska för att ens få ett godkänt betyg. Det är så förbenat tråkigt att lyssna på den här rockiga popsörjan att jag nästan önskar att det vore ännu sämre, endast så att underhållningsvärdet skulle öka lite. Den enda låt som för en stund förefaller som minimalt intressant är "Our White Noise" där några intressanta gitarrpartier får mig att vakna upp ur min dvala, men det räcker föga. I sista låten "Walk Through Darkness" väntar jag fortfarande på de där "monsterriffen" som man utlovar ska finnas på plattan, men förgäves. Varför har inte THERAPY? lagt ned? Varför inte avsluta karriären med lite stolthet? Det här är faktiskt så tråkigt att till och med töntarna i Radio Rix-båsen kommer att rata det. Detta är förmodligen sista spiken i kistan som jag med glädje hjälper till att befästa i den mediokra rockjorden.